image/png;;;the_amway_story_1.png

1950'erne

Venskab og forretningsmulighed

Jay Van Andel og Rich DeVos startede deres forretning i 1950'erne, hvor de solgte NUTRILITE™ kosttilskud ved dørsalg. Det, de fandt ud af for mere end 50 år siden, gælder stadig i dag - at mennesker og relationer er kernen i enhver succesfuld virksomhed. Ved at opnå kundernes tillid voksede deres forretning. I 1959 ledte Rich, Jay og deres få partnere efter nye produktidéer, så de kunne udvide forretningen. Resultatet var Amways første produkt til hjemmet, der i dag hedder L.O.C.™ (Liquid Organic Cleaner) Multi-Purpose Cleaner. Dette universalrengøringsmiddel blev straks en salgssucces og åbnede for en helt ny verden af muligheder.

image/png;;;the_amway_story_2.png

1960'erne

En forretningsmodel fødes

Jay Van Andel og Rich DeVos ønskede at dele deres nyfundne succes med andre, som delte deres værdier og vision. De skabte en unik forretningsmodel, så andre kunne komme med i Amway og få del i den voksende forretningsmulighed. Det blev en model med belønning og anerkendelse, og den udvikles stadig på Amways markeder over hele verden.

Amways produkter til hjemmet, inklusiv det nylancerede SA8™ vaskepulver, viste sig at sælge over forventning. I løbet af få år havde firmaet mere end 700 medarbejdere, over 200 eksklusive produkter og mere end 100.000 forhandlere. Amways årlige salg voksede hurtigt og oversteg US $500.000 (estimeret detailsalg) for første gang.

image/png;;;the_amway_story_3.png

1970'erne

Global vækst

Overtalt af vores værdier, omsorg og potentialet i vores forretningsmulighed, blev flere og flere mennesker del af Amway familien. I midten af 70'erne kørte Amways lastbiler mere end 5,23 millioner kilometer om året, og leverede produkter til millioner af forhandlere.

Firmaet ekspanderede i udlandet og åbnede markeder i otte lande på tre kontinenter. Amway startede op i Australien i 1971, hurtigt efterfulgt af Europa i 1975, Hong Kong og Malaysia. Amway Japan Limited (AJL) blev grundlagt i Tokyo i 1979 og blev hurtigt et af Amways største markeder.

image/png;;;the_amway_story_4.png

1980'erne

Over $1 milliard og stadig stigende

Amways engagement i sundhed og ernæring førte til, at firmaet var banebrydende inden for vandbehandlingssystemer - med meget succesfulde resultater. Rent vand er en stor udfordring for mange i verden, og dette problem spillede en stor rolle i Amways forskning og udvikling. Amways Water Treatment System – eSpring™ – er fortsat blandt de førende på det globale marked i dag (vandbehandlingssystemet sælges ikke i Danmark).

Det estimerede årlige detailsalg oversteg for første gang $1 milliard. Amway udvidede sit amerikanske hovedkontor i Ada, Michigan og byggede en ny fabrik, hvor ARTISTRY™ produkterne blev udviklet og produceret.

image/png;;;the_amway_story_5.png

1990'erne

Familie er vigtig

Steve Van Andel og Doug DeVos fortsatte i deres fædres fodspor og fik succes som Chairman og President for Amway, hvor de udbyggede og fortsatte deres forældres succeser. I 1990'erne forsatte ekspansionen med et estimeret detailsalg, der nåede US $5 milliarder.

For at øge varemærkets udbredelse, sponsorerede Amway Nagano Vinter OL i Japan i 1998. Rundt omkring i verden fortsatte Amways datterselskaber med at støtte deres forhandlere med lanceringen af e-commerce websider, der udvidede Amway forretningsmuligheden til også at omfatte internettet.

image/png;;;the_amway_story_6.png

2000'erne

Amway™ er stadig en blomstrende multimilliard-dollar forretning, der forbedrer folks liv og repræsenterer en forretningsmulighed på mere end 80 internationale markeder og områder. AMWAYs produkter distribueres til mere end 3 millioner uafhængige Amway-forretningsindehavere verden over, hvoraf 500.000 er lokaliseret i Europa.

I øjeblikket er Amway aktiv i 28 europæiske lande.

Vores vision er at hjælpe folk til at leve et bedre liv. Vi har et unikt globalt samarbejde, og vi er stolte af de principper, medarbejdere og produkter, der gør os i stand til at spille en positiv rolle i så mange personers liv verden over.