Den 13. juni foretager vi en stor opdatering af webstedet, som vil give dig hurtigere og mere stabil ydelse.
Denne forretningsnyhed adresserer de ændringer i registrerings- og bestillingsprocessen, som du kan forvente. I næste uge modtager du flere oplysninger om ændringer af websiderne Mit kontor og Min konto.Registrering
Registrering er den første oplevelse, som de fleste har med os. Vi vil gøre den behagelig, så registreringsprocessen bliver lettere og mere personlig. Du vil kunne bruge knappen Hjælp til at få vist en liste over Ofte stillede spørgsmål. Hvis du ikke finder dit svar, så klik på knappen Skriv dit spørgsmål for at sende det til kundeservice. Alternativt kan du stadig finde alle de ofte stillede spørgsmål på siden Amway online vidensbase
ABO- og kunderegistrering
Ved forsinket fornyelse af kontrakten(efter den 31. december) opkræves et gebyr. Fornyelsesgebyret føjes automatisk til indkøbskurven mellem januar og august og kan ikke fjernes, før det er betalt.
- Når du inviterer nye potentielle ABOer til at registrere sig som en ABO eller kunde, kan du vælge det sprog, som invitationen oprettes i, enten dit lokale sprog eller engelsk.
- Når en udlænding, som bor i Finland, registrerer sig online for at blive en ABO, skal han klikke på feltet Jeg har et midlertidigt personnummer på registreringssiden. Derefter åbner andre felter, og der kan udfyldes en personlig id-type, der anvendes i det pågældende oprindelsesland.
- Når nye bankoplysninger tilføjes i registreringsprocessen eller på siden Min konto, valideres IBAN’en. Du får besked, hvis der er et problem med de oplysninger, du har indtastet. IBAN benyttes kun for Finland.
- Hvis en ABO modtager en påmindelse om at underskrive sin kontrakt, vil den være adresseret til den ansøger, som endnu ikke har underskrevet. Dette er nyttigt, når der er medansøgere, da det tydeligt viser, hvem der stadig mangler at underskrive.
- Den nye ABO kan følge status for deres kontrakt på siden om kontrakter, som viser datoen for hver enkel underskrift. Der findes nu forskellige status og ikoner som viser hvilket trin i processen, kontrakten befinder sig i dvs. Ikke underskrevet, Afventer godkendelse, Underskrevet. Afventer godkendelse er en ny status, som indikerer at kontrakten afventer Amways godkendelse. Når status er Underskrevet er kontrakten underskrevet, uploadet og godkendt af Amways kundeservice, og den nye ABO er klar til at komme i gang!
Ved forsinket fornyelse af kontrakten(efter den 31. december) opkræves et gebyr. Fornyelsesgebyret føjes automatisk til indkøbskurven mellem januar og august og kan ikke fjernes, før det er betalt.
Shopping
Online shopping-processen – lige fra at se på varer til retur – er blevet omarbejdet, så det er mere intuitivt og brugervenligt. Blandt andre funktioner vil indkøbskurven være bedre til at opdatere kunder om lagerbeholdning, kuponer vil være nemmere at få adgang til, og der er flere muligheder ved oprettelse af en returnering. Disse ændringer vil skabe en mere selvstændig og mere behagelig shoppingoplevelse.
Ændringer i online shopping – et detaljeret overblik
Visning af produkter på webstedetHvis en ABO eller kunde vil se alle varer i en produktkategori, kan der ganske enkelt trykkes på den ønskede kategori under Shop på navigationslinjen.
Hvis produkter i et sæt er midlertidigt udsolgt eller det ønskede antal er højere end lagerbeholdningen, vil ABOen eller kunden kunne tilføje det til deres indkøbskurv men modtager samtidigt en besked om, at kun en del af produkterne vises. Hvis en vigtig komponent (produkt med pris) er midlertidigt udsolgt, kan ABOen/kunden ikke gå videre i bestillingsprocessen. Køberen vil blive meddelt, hvilke produkter, der har begrænset eller ingen tilgængelighed. For at fortsætte til kassen skal sættet/sættene fjernes fra indkøbskurven, eller antallet skal ændres, så det er inden for lagerbeholdningen. Hvis en mindre vigtig komponent (produkt uden pris) er midlertidigt udsolgt, kan sættet sandsynligvis bestilles, men køberen vil se en besked om at den pågældende komponent ikke inkluderes i forsendelsen.
På hver produktside kan du se samtlige priser, når du klikker på ”Vis alle” ved siden af prisen: ABO-pris, vejl. udsalgspriser og eventuelle kundekampagnepriser – inkl. og ekskl. moms.
Når kunder klikker på dette link, vil de kun kunne se den vejl. udsalgspris og en eventuel kampagnepris, som gælder for dem. Hvis systemet løber ind i problemer med din indkøbskurv, imens du shopper, oprettes en ny indkøbskurv. Du kan kontakte kundeservice, hvis du vil genoprette din oprindelige indkøbskurv med alt indhold. Besøgende på webstedet kan kun se de vejl. udsalgspriser.
Bestilling af produkter
Den nye kundes data angivet i den første ordre gemmes i den nyåbnede kundekonto. Når kunden returnerer til indkøbskurven for at færdiggøre ordren, bliver modtageren navn og adresse vist på leveringsadresse-siden og e-mail og telefonnummer vises på siden med leveringsmuligheder. De gemte data kan ses og redigeres på siden Min konto.
Ved betaling som ABO kan du se hvilke værdikuponer du har tilgængelig p.t. og hvilke der vil blive tilgængelige, hvis du opfylder PV-krav eller ordrebeløb. Du kan vælge Anvend alle værdikuponer eller du kan vælge de enkelte kuponer, du ønsker at benytte ifm. en ordreafgivelse.
Et link til tilbud og rabatter blev tidligere kun vist hvis et produkt med rabat (tilbud med nedsat pris) var blevet tilføjet. Nu vil alle typer tilbud (nedsat pris, PV/BV uplift, værdikupon) generere sådan et link.
Afhængigt af, om du har afgivet en almindelig ordre eller en gruppeordre, modtager du en relevant ordrebekræftelses e-mail med et overblik over dit køb. For gruppeordrer går bekræftelsen til den ABO, som har bestilt, og hver person, som ordren blev foretaget på vegne af. Indholdet i bekræftelsen er blevet enklere og indeholder et link til siden med ordrens detaljer.
Når din pakke er afsendt fra vores lager kan du følge din levering via et direkte link på siden med ordreoplysninger som findes under Mit kontor og Ordrehistorik. Dette link fører hen til leveringsstatus på fragtfirmaets webside. I tilfælde af flere enheder, vil der nu være et link pr. pakke.
Returnering
Udover at generere en retur og anmode om refusion, kan du nu anmode om en ombytning af produktet, hvis det eksempelvis er defekt eller blev beskadiget i forsendelsen. Denne valgmulighed vises, når du opretter returanmodningen.
Systemet opdaterer din bestillingsliste og viser din ombytningsordre i din Ordrehistorik og giver dig et nyt ordrenummer.
Systemet vælger automatisk den mest egnede forsendelsesmetode til retur, afhængigt af din placering. Det er nødvendigt at vælge produktet og angive en grund til returnering, og du modtager vejledning med oplysninger om de næste trin, du skal udføre.
For ordrer betalt via Paypal vil ABOen/kunden ikke længere se Refusion via Paypal. Vedkommende må vælge tilgodehavende for at modtage en refusion. Betalingsudbyderen Saferpay udbetaler ikke refusioner direkte til ABOens/kundens Paypal-konto.
For Gruppeordrer er en komplet refundering ikke mulig, hvis en delvis retur allerede er gennemført. I dette tilfælde vises en besked om at en komplet retur ikke er en mulighed.
Vigtig meddelelse: Deaktivering af websted
For at gennemføre disse nye forbedringer på webstedet er vi nødt til midlertidigt at deaktivere det og nogle af de relaterede processer:- Utilgængelighed på webstedet: Webstedet er kun nede i en dag, fra 12. juni midnat/ kl. 00:00 til 13. juni midnat/kl. 00:00.
- Bestillingsmuligheder: Det vil ikke være muligt at foretage ordrer, enten online eller offline, under webstedets blackout den 12. juni, da andre systemer også vil være utilgængelige.
- Forsendelsesforsinkelser: Ordrer, der er afgivet mellem den 11. - 13. juni juni, kan have en forsinkelse på 1-2 dage i forsendelsen.
Vi beklager ulejligheden. Vi vil forsøge at minimere forstyrrelserne så meget som muligt, så du kan komme tilbage til forretningen hurtigst muligt.
Overførsel af produkter fra din aktive indkøbskurv til din ønskeliste
Under webstedets blackout den 12. juni vil alle aktive indkøbskurve blive slettet.
Der kan opstå problemer, når der opretholdes aktive indkøbskurve uden at afsende ordrer, da de ikke afspejler nye kampagner, opdateringer af bestillingsnumre osv. Derfor anbefaler vi, at hvis du har produkter, som du vil huske til fremtidige ordrer, så tilføj dem dem til din ønskeliste, hvor de sikkert kan gemmes til din næste ordre. Vi anbefaler også, at du benytter denne lejlighed til at vejlede kunder og dine downlines til at gøre det samme.
Sådan tilføjer du produkter, der allerede findes i din indkøbskurv til en ønskeseddel (en trinvis vejledning vil blive offentliggjort de næste dage)
- Gå til din indkøbskurv.
- Vælg produkt - klik på produktbeskrivelse eller produktikon.
- Klik på knappen Tilføj til ønskeliste.
- Indtast et navn på ønskeliste eller vælg en allerede oprettet ønskeliste for at tilføje produktet.
- Klik på knappen Tilføj til ønskeliste.
Sådan tilføjer du produkter til en ønskeliste, mens du handler:
- Find produktet enten på en produktliste eller produktdetaljer:
- Klik på knappen Tilføj til ønskeliste.
- Indtast et navn på ønskelisten eller vælg en allerede oprettet ønskeliste for at tilføje produktet.
- Klik på knappen Tilføj til ønskeliste.
- Vælg Mit kontor> Ordrehistorik> Mine lister.
- Hold musen hen over den relevante ønskeliste, og klik på Tilføj til min indkøbskurv eller vælg den ønskede ønskeliste, og klik på Tilføj til min indkøbskurv.
- For at tilføje en ønskeliste som en sub-indkøbskurv til din ordre for en ABO eller kunde, vælg den ønskede ønskeliste, klik på Tilføj som sub-indkøbskurv, skriv ABO- eller kundenummer, vælg den ønskede ABO eller kunde og klik på tildel eller opret sub-indkøbskurv.
Se vores live demosession om forbedringerne på Amways websted
For at gennemgå de nye ændringer, som vi gennemfører, afholder vi en live demosession, som vil finde kl. 18:30 den 12. juni. Notér dato og tidspunkt i din kalender, hvis du vil deltage i sessionen. Hvis du ikke kan være med, optages sessionen og vil være tilgængelig, så du kan se den, når det passer dig.For at deltage i demosessionen er det nødvendigt at registrere sig på linket og følge instruktionerne.
Tak for din hjælp og samarbejde. Sammen kan vi føre Amway til det næste niveau!