• image/jpeg;;;1950s.jpg1950s
  • image/jpeg;;;1960s.jpg1960s
  • image/jpeg;;;1970s.jpg1970s
  • image/jpeg;;;1980s.jpg1980s
  • image/jpeg;;;1990s.jpg1990s
  • image/jpeg;;;2000s.jpg2000s
  • image/jpeg;;;mini.jpg2010s

1950s

 


Amway starter op i Ada, Michigan. Grundlæggerne Jay Van Andel og Rich DeVos dannede navnet Amway som en forkortelse for “American Way”.

   

 

1959 Amway lancerer sit første produkt, Liquid Organic Cleaner - et af verdens første bionedbrydelige, koncentrerede universalrengøringsmidler. Liquid Organic Cleaner blev en bestseller og starten på vores arv, hvor vi tager vores forvaltning af jorden seriøst.

1960s

 


Amway forretningsfilosofien begynder at udvides geografisk, salgsmæssigt og i produktudvalget.

   

 


I oktober 1962 åbner Amway sit første internationale kontor i London, Ontario, Canada. Dette skulle blive det 2. af de kommende mere end 80 lande og områder, hvor Amway ville komme til at ekspandere.

   





Amways omsætning når $50 millioner.

   



Artistry-mærket debuterer med 11 produkter og 37 farvenuancer. Artistry vokser og bliver et af de bedst sælgende kvalitets-hudplejemærker*.

*Source: Euromonitor International Limited; www.euromonitor.com/amway-claims

1970s

 


Amway overtager Nutrilite/Nutriway, tilføjer yderligere otte internationale markeder og udvider hovedkvarteret til næsten 100.000 m2.

   

 

Amways første oversøiske kontor åbner i Sydney, Australien. Hvorfor Australien? Som beskrevet af vores medstifter, Rich DeVos: “Det var længst væk, så vi sagde, at hvis det fungerede derovre, ville det måske også virke alle andre steder”. Medstifter Jay Van Andel tager det første spadestik.

   

 



Det første europæiske Amway-kontor åbner i Milton Keynes, Buckinghamshire, United Kingdom.

1980s

 


Amway-forretningsmuligheden når ud til yderligere 20 lande via mere end en million distributører.

   

 

Amways Grand Plaza Hotel åbner i Grand Rapids, Michigan, USA. Dette firestjernede hotel med 682 værelser blev en af de ikoniske katalysatorer, der forstærkede og gav vækst til samfundet i det vestlige Michigan.

   

 



Amway fejrer sit 25-års jubilæum.

1990s

 

Amway udvides med yderligere 33 markeder verden rundt, inklusive Kina og Sydafrika. Gennem vores forhandleres, medarbejderes og partneres arbejdsindsats verden over bliver Amway mere end dobbelt så stor i dette årti.

2000s

 


Det nye årtusinde bringer nye partnerskaber, nye innovationer og nye bestræbelser på at hjælpe Amway med at opnå sin vision om at “Hjælpe mennesker til bedre liv”.

   

 


Amways One by One kampagne for børn lanceres. Kampagnen samler hele Amway-familiens ressourcer for at gøre en forskel i børns liv over hele verden.

   

 

Nutrilite Center of Optimal Health åbner. Denne Californien-baserede facilitet repræsenterer et verdensomspændende samarbejde mellem eksperter, der ønsker at hjælpe mennesker med at opnå optimal sundhed.

   

 

Amway UK åbner et Flagship Experience Centre (FEC) i London, der fusionerer et oplevelsescenter med professionelle træningsfaciliteter.

2010s


The Amway Center, et underholdnings- og arrangementscenter med plads til 20,000 personer, åbner i Orlando, Florida, USA. Amway Center er hjemsted for the National Basketball Association (NBA) Orlando Magic basketballhold.